Bad Boys
Few teams in professional sports history elicit such a wide range of emotions as the Detroit Pistons of the late 1980s and early '90s. Sandwiched between the Lakers' and Celtics' dominance of the 1980s and the Bulls' run in the 1990s, the Pistons' two titles in 1989 and 1990 are often viewed as a transitional period in NBA history, rather than a dynamic championship era in its own right. But for anyone who experienced the Bad Boys in action, they more than carved out their own identity, both in the league and in American popular culture.