Frankenweenie
Young Victor Frankenstein (Charlie Tahan) is a science nerd and outsider at school, but he does have one good friend: his dog, Sparky. But then, tragedy strikes, and Sparky shuffles off this mortal coil. Victor is heartbroken, but his science teacher (Martin Landau) gives him an idea of how to jolt old Sparky back to life. The experiment is successful, and all goes well, until Victor's fellow students steal his secret and use it to resurrect other dead animals -- with monstrous consequences.