Geronimo
Apache leader Geronimo (Chuck Connors) tires of battling American and Mexican troops, and decides to surrender his meager tribe. However, life on the San Carlos reservation is difficult, and the Apaches do not adjust well to becoming farmers. Geronimo is befriended by a schoolteacher (Kamala Devi), who tries to broaden his horizons, but corruption on the reservation forces him to take his band and head for the mountains, where the Apaches wage a doomed war against the white man.