Hello Herman
Set in the not so distant future, in the United States, sixteen-year-old Herman Howards makes a fateful decision. He enters his suburban school and kills thirty nine students, two teachers, and a police officer. Just before his arrest he emails his idol, famous journalist Lax Morales, sending him clips of the shootings captured with Herman's own digital camera. In the clips Herman tells Lax, "I want to tell my story on your show". Lax, haunted by his own past, is now face to face with Herman. Herman is executed in the electric chair. The movie explores why and how a massacre like this can happen in our society, desensitizing in America, youth violence and bullying, the impact the media has on our individual quest for fame, and ultimately our need for connection.