Queen of Katwe
Living in the slum of Katwe in Kampala, Uganda, is a constant struggle for 10-year-old Phiona (Madina Nalwanga) and her family. Her world changes one day when she meets Robert Katende (David Oyelowo), a missionary who teaches children how to play chess. Phiona becomes fascinated with the game and soon becomes a top player under Katende's guidance. Her success in local competitions and tournaments opens the door to a bright future and a golden chance to escape from a life of poverty.