Macbeth
Proud Macbeth (Jon Finch) and his power-mad wife (Francesca Annis) plot to murder King Duncan (Nicholas Selby) and usurp the throne of Scotland, despite the increasing suspicions of Macbeth's rival, Macduff (Terence Baylor), and his once-loyal friend Banquo (Martin Shaw). Roman Polanski directed this violent and sexualized revision of William Shakespeare's tragedy of madness and political intrigue, financed by executive producer Hugh Hefner, publisher of Playboy magazine.