Rocky Balboa
Now long-retired, Rocky (Sylvester Stallone) runs a Philadelphia eatery and mourns the loss of his beloved wife, Adrian. Yearning to recapture a bit of his glory days, he plans to re-enter the ring for a few low-profile, local matches. All that changes when Rocky accepts a challenge to fight the world's reigning heavyweight champion, Mason "the Line" Dixon (Antonio Tarver).