Sahara
There's plenty of top-notch, explosive action in this 1943 Bogie classic about a ragtag battalion stranded in the great African desert during World War II. After the fall of the Libyan city of Tobruk, Sergeant Joe Gunn (Humphrey Bogart) and his crew - Waco Hoyt (Bruce Bennett), Fred Clarkson (LloydBridges) and Jimmy Doyle (Dan Duryea) retreat in their tank across the Sahara. Along the way they pick up six Allied stragglers and Tambul (Rex Ingram), a Sudanese corporal and his Italian prisoner. Tambul directs the group to a desert fortress, where they hope to find desperately needed water. A detachment of German soldiers arrives and attempts to barter food for water, but Gunn and his followers refuse. When the Germans attack, Gunn leads his desert-weary men in a desperate battle, hoping that British reinforcements can arrive in time.