Tosca
In this film adaptation of the opera, painter Mario Cavaradossi (Roberto Alagna) shelters a political activist from the vile but magnetic Barone Scarpia (Ruggero Raimondi). Mario's lover, Floria Tosca (Angela Gheorghiu), falls under Scarpia's spell, however, and reveals the secret. Scarpia agrees to spare Mario's life if Tosca sleeps with him. But, despite Scarpia's charm, Floria finds this proposal to be horrifying. Blinded by rage, she makes an impulsive bid for revenge that ends tragically.