Tukdam: Between Worlds
Most of us regard death as something clear-cut, fully explicable by medical science. Yet in what Tibetan Buddhists call "tukdam", advanced meditators die in a consciously controlled way, their bodies remaining lifelike and preserved for days, sometimes weeks after clinical death. Mingling scientific and spiritual perspectives, this documentary is a ground-breaking exploration of a mystery which bridges life and death.