The Children of Huang Shi
In 1930s China, British journalist George Hogg (Jonathan Rhys Meyers), an American nurse named Lee (Radha Mitchell) and a Chinese partisan leader named Chen (Chow Yun Fat) join together to rescue 60 orphans. Together, they lead the children on an amazing but dangerous journey over snow-covered mountains and harsh desert terrain in search of a safe haven.