Whip It
Bliss Cavendar (Elliot Page) lives in small-town Texas and yearns to break free of her mother's (Marcia Gay Harden) world of beauty pageants and conformity. She sees her chance when she meets the Hurl Scouts, a roller-derby team; she tries out for the team and wins a slot, lying to her parents about her new hobby. Bliss finds friendship and freedom with her teammates, but a conflict between a championship game and the Bluebonnet beauty pageant threatens to spill her secret.