Young Guns
John Tunstall (Terence Stamp), a distinguished British gentleman, employs downtrodden youths to tend his herd on the New Mexican frontier. When Tunstall is gunned down by the crooked Lawrence G. Murphy (Jack Palance), a ragtag group of cow hands -- including Doc Scurlock (Kiefer Sutherland), Richard Brewer (Charlie Sheen) and young William "Billy the Kid" Bonney (Emilio Estevez) -- ride forth in search of bloody vengeance for the death of their beloved mentor.