100 Cooks
Host Terry Crews invites the 71 remaining cooks to compete in four challenges, a culinary trivia challenge, a spicy weeknight dinner battle, the best sandwich and a mystery basket challenge; judges Alex Guarnaschelli and Nick DiGiovanni send six cooks home.
Eighteen of the remaining 65 home cooks take on a bake sale, a takeout battle, and a steak dinner; eight cooks will be headed home.