Building Off the Grid
Michael Reynolds and his team of builders face the difficult task of building an Earthship home in just four weeks in Montana; the house must be entirely self-sufficient and sustainable.
Alaska
In the heart of the Alaskan Range, the Perrin brothers work to build an extremely remote hunting cabin made of logs.
In Montana, a young couple breaks ground to build a luxury yurt with a breathtaking view of the mountains; the solar-powered yurt has a modern kitchen, a second-floor loft, a guest room, and its own stream.
Furniture DIY-ers Ana and Jacob White build their dream cabin in the remote Alaskan interior on Paxson Lake, battling extreme elements while putting their carpentry skills to the ultimate test.