Albert Lin investigates two great stories of the Bible: Could real events lie behind the parting of the Red Sea and the destruction of Sodom and Gomorrah?
Parting the Red Sea
Scientist Albert Lin hunts for evidence of the Parting of the Red Sea, one of the best-known stories in the Bible, using satellite technology to find out what may have happened when Moses purportedly parted the Red Sea for fleeing Israelites.
Scientist Albert Lin investigates whether the story of the destruction of Sodom and Gomorrah was inspired by real events; using technology, Albert seeks out answers to this biblical mystery amid ancient cities to reveal destructive forces of nature.