The Journey of India
A celebration of both the history and culture of India as the nation completes 75 years of independence, with a focus on the country's food, faith, cinema, business and conservation.
Over 75 years, India has become one of the foremost leaders in conservation, sustainability and climate action.
Celebrated author Amish Tripathi discovers Easter against the Goan sunset, walks through temples, immerses in a Ramadan feast and reveals why India is the land of the faith.
Celebrated Indian and international directors, actors and music directors capture the legacy of Indian cinema and its impact on filmmaking around the world.
Leading industrialists like Anand Mahindra and Kumar Mangalam Birla throw light on the journey of India's engineering marvels, achievements in space research, growing auto industry, and robust healthcare system.