"The Good Wife" is a drama starring Emmy Award winner Julianna Margulies as a wife and mother who boldly assumes full responsibility for her family and re-enters the workforce after her husband's very public sex and political corruption scandal lands him in jail.
Alicia is assigned her first case after having to return to work following her husband's corruption scandal and incarceration. She quickly discovers that the retrial of a woman accused of murdering her ex-husband is not as straightforward as it seems.
The teenage son of a former friend hires her to defend him in a murder case, Alicia makes a difficult journey back to her old life.
As her husband's legal team continues to mount the case for his appeal, Alicia discovers evidence of possible jury tampering in her firm's class action law suit against a major pharmaceutical company.
Alicia and Will have 72 hours to prove that a train company, and not the engineers, is responsible for a freight train crash, and secure the windows their husband’s pensions. Also, Jackie and Alicia clash over taking the children to visit their father in prison.
As Alicia works with Will on the appeal of a death row inmate, she agrees to a conjugal visit with Peter in order to get information from him since her client was convicted under Peter's regime as state's attorney.