The Good Fight
Picking up one year after the events of the final broadcast episode of The Good Wife, an enormous financial scam has destroyed the reputation of a young lawyer, Maia Rindell, while simultaneously wiping out her mentor and godmother Diane Lockhart’s savings. Forced out of Lockhart & Lee, they join Lucca Quinn at one of Chicago’s preeminent law firms.
Inauguration
After a financial scam destroys the reputation of lawyer Maia Rindell, while wiping out her mentor and godmother, Diane Lockhart's, savings; Maia and Diane join one of Chicago's preeminent law firms.
First Week
Diane raises eyebrows while settling in as a new partner at Reddick, Boseman & Kolstad. Maia continues to deal with the repercussions of her family's Ponzi scheme. Lucca and Maia unexpectedly pick up a new case.
Adrian and Barbara face a cruel realization about a high profile client. While second chair to Diane on a case, Lucca is in for more than she bargained for thanks to the US attorney's office's golden boy, Colin Morello. Maia visits her father in prison.
Diane and Lucca represent an ovarian cancer survivor who wants custody of her previously donated embryos; someone creates a fake social media account for Maia; Mike Kresteva visits Reddick, Boseman and Kolstad.
Lucca defends a TV writer-producer in a copyright infringement case with ties to the President of the United States; Mike Kresteva takes aim at Reddick, Boseman & Kolstad.
After landing a tech mogul as a client, the firm must figure out a way to combat hate speech on his social media platform; a visit from Maia's uncle causes her suspicions about her father to grow; Lucca and Colin's romance heats up.