Wrongway to Ronguay
Flintheart Glomgold wagers with Scrooge to become the world's richest duck. The bet includes a trip to South America to find a hidden treasure of gold in Ronguay. Monsoons and scorching desert or Glomgold or El Capitan are useless as Scrooge wins his bet by one coin.
Scrooge again goes off to search for the treasure of gold in Launchpad's new helo-jet, the Condor. Donald and Launchpad go along and fight indians and Joaquin Slolee for possession of the treasure.
Our gang of adventurers ends up in the jungles of Peru. Battling river rapids, alligators and snakes, they find the fabulous Treasure of the Golden Suns. It is more gold than is humanly imaginable! Just when our billionaire duck thinks he will be even richer, he is confronted by the nefarious El Capitan, who wants the gold to himself. Scrooge is happy to escape with his life, as a river of molten gold engulfs the valley of shining wealth.