Aspiring writer Hannah Horvath is shocked when her parents stop supporting her financially. Her flatmate Marnie is beginning to feel suffocated by her long-term boyfriend, while their Bohemian friend Jessa has just returned from traveling.
Vagina Panic
Hannah reveals her Forrest Gump-induced AIDS phobia when she realizes Adam might not be practicing monogamy. Marnie lives in denial of her growing boredom with (and sexual repulsion by) her long-term boyfriend Charlie; Jessa avoids Marnie's meticulously planned day at a women's health clinic, where Shoshanna confesses a humiliating secret.
Hannah meets up with her erstwhile college flame to find out how she contracted HPV, uncovering much more in the process. Marnie's art-gallery boss introduces her to a cocky artist who piques her interest, while Jessa gets a baby-sitting gig.
A text from Adam sends Hannah into a tailspin; Shoshanna reunites with a boy from camp; Jessa gets distracted; Ray and Charlie snoop in the girls' apartment.
At Jessa's advice, Hannah decides to better her story by propositioning her boss. She subsequently retreats to Adam, who has a different idea about the state of their union. Meanwhile, Marnie and Charlie assess their relationship, and Jessa is determined to reconquer an ex.
Hannah's parents fly her back to Michigan to celebrate their 30th wedding anniversary. Though they hope she'll go on their date, she gets one of her own instead, and catches up with some high-school friends who are mourning a hometown tragedy.