Love Has Won: The Cult of Mother God
Amy Carlson leads an obscure religious group, a mix of New Age spirituality, conspiracy theories and mainstream religions, that is branded a cult by ex-members and media outlets.
Self-proclaimed spiritual savior Amy Carlson becomes known as Mother God for the religious movement Love Has Won.
Amy's relationship with Jason, the final Father God, and her history of alcohol and drug abuse; as Amy becomes sick, her acolytes claim she's taking on humanity's pain, and she can't seek outside medical care if she wants to complete her mission.
Amy's daughter, Madi, describes her life growing up without a mother; Amy and the Love Has Won commune get kicked out of Hawaii; Amy's health continues to deteriorate.