Lucrecia
Lucrecia
Lucrecia is murdered in the ruins of the Four Roses nightclub in Madrid on November 13th, 1992; the Dominican community denounces it as the chronicle of a foretold death.
The bullet casings found at the crime scene are the key to identifying the perpetrators; doubts arise about whether the murder was committed by radical far right youths or if it is a settling of scores among Dominicans.
Two years after the murder, the trial takes place amid enormous media attention; the pressures upon the four defendants in prison build up to the trial and carry a fundamental, unforeseen impact on the outcome.