Three Pines
A man investigates murders in Three Pines; he sees things that others do not: the light between the cracks, the mythic in the mundane, and discovers long-buried secrets and faces a few of his own ghosts.
Whiteout
Gamache earns the displeasure of General Director Francoeur when he ignores his superior's orders and begins investigating the disappearance of Blue Two-Rivers.
Gamache conducts a re-enactment of the boxing day curling match to understand the riddle of the murder.
When resident Marc Fortier suddenly goes missing, Gamache returns to Three Pines and discovers the village's dark past with St Anthony's; Lacoste finds out the truth about an important piece of evidence in Blue's disappearance.
Gamache is certain he is closing in on solving the mystery of Julia's murder; Kevin and Lacoste have a tense encounter as Lacoste tries to defend himself, saying he was framed for murder.