Disney’s Mickey Mouse Clubhouse is the first Mickey Mouse series created specifically for preschoolers. The show introduces a whole new generation of preschoolers to Mickey and his lovable band of friends, and is the first TV series starring the “Sensational Six”: Mickey, Minnie, Pluto, Goofy, Daisy, and Donald.
Goofy finds a lost Baby Bird, and Mickey helps him bring it back home to his mommy in the Forest. En route, they feed the baby bird Blueberries and keep her warm with a Blanket, they use a Slide to get down the side of a cliff, and Goofy hops on a Pogo Stick to take the baby bird all the way up to his mommy in the Tallest Tree.