Most Evil
Psychologist Dr. Michael Stone examines the criminal mind with breakthrough science and psychological analysis. Peering into distorted minds will uncover details behind compulsive liars and serial predators.
Control Killers
Control freaks seek to gain power through murder; Ronald Gene Simmons goes on a killing spree; nurse Richard Angelo poisons patients in order to save them; a domineering father turns into a murderer.
Maksim Gelman stabs random people in New York City; serial killer Henry Lee Lucas confesses to unsolved murders; Joseph Paul Franklin murders at least 15 people.
Fantasy killers imagine their crimes in detail; murderer Daniel Conahan lures men into the woods to torture them; Angela Sanford kills as part of a satanic ritual; Harvey Robinson stalks women, then rapes and strangles them in their homes.