Inspired by Bellevue, the oldest public hospital in America, this unique medical drama follows the brilliant and charming Dr. Max Goodwin, the institution's newest medical director who sets out to tear up the bureaucracy and provide exceptional care.
Inspired by a real medical director's experience at the oldest public hospital in America, this emotionally gripping medical drama follows the brilliant and charming Dr. Max Goodwin (Ryan Eggold), as he sets out to change a broken system and provide exceptional care to the people who need it most. While inspiring almost everyone around him, Dr. Goodwin will stop at nothing to breathe new life into this understaffed, underfunded and underappreciated hospital - the only one in the world capable of treating Ebola patients, prisoners from Rikers Island and the President of the United States.
Bloom treats an inmate from Rikers who is in a difficult position; Max gives a wealthy donor something to think about when he shows her the hospital; Reynolds begins to build his department; Sharpe battles skepticism from potential patients.
Max creates chaos when he volunteers New Amsterdam to take over for a short-staffed neighboring hospital; Frome has a crisis of conscience about the funding for a hospital garden; an eager resident learns a secret about Bloom.
A visiting journalist picks at the hospital's flaws while shadowing Max; Bloom and Reynolds have a major disagreement after Bloom makes a call against protocol; Kapoor confronts issues from his past.
Max faces the pressure of his first fundraising gala at the hospital; Frome struggles to break difficult news to his daughter; Bloom and Reynolds deal with the fallout of their argument; Kapoor and Sharpe work to help a sick father and son.