The Thaw
Still reeling from her husband's death, Detective Katarzyna Zawieja launches an investigation into the murder of a young woman and the whereabouts of her missing newborn.
Zawieja investigates the links between the murder and the suspicious debts and business dealings of the victim's husband, Kosiński.
As Zawieja and Trepa search for links between the victim and former patients at a psychiatric hospital where she worked, Strzelecki receives a suspicious package.
As the police search for Wróbel, one of the victim's patients, Zawieja visits a prison in Goleniów, where he once served time.
On the day of Magda's funeral, Zawieja makes a desperate attempt to track down her elusive killer; at Goleniów prison, the interrogation of a notoriously dangerous inmate breeds new clues and even more suspicions about Magda's murder.
When Strzelecki takes over the case, Zawieja defies orders as she follows the killer's trail to a remote, war-torn island; while the threat of an accomplice looms large, Zawieja acts on a hunch that could finally bring the newborn to safety.