Inside North Korea's Dynasty
Kingdom of the Kims
The story of how guerilla fighter Kim Il Sung rises to power, takes complete control of his country and makes himself a god in the eyes of his people; a chronicle of Sung's early days in power, including how he starts the Korean War.
At the close of the Cold War, North Korea loses Soviet patronage; Kim Jong Il starts a nuclear weapons program; his government makes counterfeit money and sets up factories making crystal meth; he parties while the country struggles economically.
Kim Jong Un takes power at the age of 28 and consolidates power by killing his uncle and half brother; the story of Un's friendship with basketball player Dennis Rodman and a breakdown of Un's historic 2018 summit with U.S. President Trump.