Genesis, Pt. 1 - September 13, 1956
After taking part in a time-travel experiment, Dr. Sam Beckett wakes up in 1956 as a test pilot who is about to fly an experimental craft at a world record speed.
Genesis: Part 2 - September 13, 1956
When his experiment in time travel backfires, a brilliant scientist finds himself in 1956 in the body of a test pilot - an interesting career move for someone incapable of flying.
Sam leaps into the persona of a womanizing college professor in 1972, encounters his lost love and attempts to reshape the past.
Sam transmigrates into a boxer whose past fights were fixed by gangsters but whose present contract is held by nuns.
Sam finds himself on a Texas ranch in 1956 as a submissive veterinarian in love with a tough rancher.