Ray Donovan does the dirty work for LA's top power players. Starring Liev Schreiber as Ray and Jon Voight as his dangerous, disruptive father.
The Bag or the Bat
Ray's life is thrown into absolute turmoil when his father Mickey unexpectedly gets out of prison five years early, kills a priest, and arrives in LA, vowing to take revenge on Ray for framing him. Meanwhile, Ray's mentor, Ezra Goldman, and his law partner, Lee Drexler, need Ray to find a way to get a married action star out of a scandal with a transgender woman. Ray must also protect a beautiful singer from a stalker, but the case leads to tension between him and his wife, Abby.
A Mouth Is a Mouth
Ray activates a plan to send his father Mickey back to prison. Meanwhile, Abby defies Ray and spends the day with Mickey and her kids. Ray handles two crises involving movie star clients: A-list actor Sean Walker receives a threatening message at home, and action hero Tommy Wheeler is blackmailed with a sex video.
Mickey spends time with Bunchy and Terry, insinuating himself back into their lives. Ray "buys" a talented hip-hop artist for his rapper neighbor. Ray's mentor, Ezra Goldman, holds a fundraiser in honor of his late wife, but he's haunted by the sins of his past. Meanwhile, Mickey is approached by an FBI agent with a Hollywood obsession.
Ray, Abby, and the kids visit Bel Air Academy, hoping Bridget will get into the prestigious school, but the day is interrupted when Ray has to take care of a case at a Beverly Hills hotel. Mickey, Bunchy and Daryll drive out to Palm Springs to visit Mickey's ex-girlfriend, Claudette. Terry starts a romance with his nurse, Frances. Ray finds out that the murder investigation against Mickey has been shut down.
Ezra has an accident and needs emergency medical attention. Terry and Frances grow closer but things may not be what they seem. Bunchy receives his settlement check and starts house hunting; Mickey unexpectedly visits Ezra to hash out the past. Later, Ray and Avi learn some very unsettling news.
Ray tries to shut down Van Miller's investigation by creating an incriminating video. Ezra is prepped for surgery, but he wanders off. Bunchy moves into his new house, but the housewarming party gets out control. Ray finds out that Mickey put his kids in danger and goes after him.