Supercar Megabuild
Mechanics Shane and Dan are tasked with getting an Audi R8 ready for the Gymkhana Grid.
Le Mans Maserati
British supermodel Jodie Kidd envisions her Maserati Ghibli tearing up the Le Mans race track at a speed of 200 miles per hour; in addition, she wants mechanics Shane and Dan to make it look like a 1960s Maserati Tipo.
Shane and Dan travel to Mexico as part of their task to build a Jaguar capable of drag racing. During the process they take inspiration from the Supermarine Spitfire, a celebrated World War II fighter aircraft.
In this episode, Shane Lynch and Dan Barruffo are given one of their greatest engineering challenges yet. They need to convert a luxury Bentley GT into a Mad-Max-style, go anywhere off-roader. If they succeed, it will be the transformation of a lifetime. If they don’t, it’ll be them that end up on the scrap heap.
Dan and Shane are tasked with emulating the power and style of the McLaren P1, a hybrid sports car pushing the limits of automotive capabilities.
When supercar dealer Alex Prindiville makes a promise that he can make an ice-racing Porsche in just four weeks, he may have a huge problem on his hands.