Teenage Mutant Ninja Turtles (2012)
Rise of the Turtles, Pt. 1
Splinter allows his teenage sons to visit the surface for the first time; the turtles make discoveries about the surface world.
Raphael is insulted by a New Yorker named Vic; the turtles are captured on video.
Weary of using his simple bo staff to fight the technologically advanced Kraang, Donatello creates Metalhead, a remote-controlled robot turtle to fight in his place.