Ten-Year-Old Tom
A youngster puts up with the bad influences in his life including litigious parents, drug dealing bus drivers, and inappropriate band teachers.
The Bassoon Incident; Ice Cream Money
Forced to quit the bassoon after an unfortunate incident at his school recital, Tom joins the baseball team; after Nelson fabricates a fundraiser to help him earn ice cream money, Tom learns a series of lessons in money management.
When a pretentious photographer takes some serious liberties on picture day, Tom's mom demands a reshoot; Coach finds himself in hot water after Tom blows an injury out of proportion.
When Tom sets up a lemonade stand to help his mom pay the bills, unwanted business advice from his neighbor's PR agency threatens the entire operation; after rubbing the lunch lady the wrong way, Tom scrambles to make amends and oust her replacement.
At a baseball game, Tom's new shirt unleashes controversy that hits even deeper than the two teams' notorious rivalry; after fleeing a small fire, Tom attempts to rebuild his reputation by becoming a town hero.