The Explosion Show
When Mountains Explode
Tory Belleci and Streetbike Tommy meet experts using cutting-edge explosives to turn entire mountains into gravel-sized bits essential for construction.
Tory Belleci and Streetbike Tommy meet experts from the FBI's bomb squad to reveal the forensics and technology required to investigate deadly bomb threats.
Tory Belleci and Streetbike Tommy check out one of the world's largest fireworks companies to reveal the explosive secrets of its pyrotechnics experts.
Tory Belleci and Streetbike Tommy meet the expert firefighters who use explosive technology to battle dangerous infernos. Is more fire the best antidote?
Tory Belleci and Streetbike Tommy check out a Hollywood special effects company to reveal the secrets of the world's greatest movie explosions.
Tory Belleci and Streetbike Tommy meet experts of the battlefield who recreate black powder blasts from the Civil War and experiment with this deadly explosive.