The Spanish Princess
“The Spanish Princess” is the vivid and captivating reclaiming of Catherine of Aragon’s story, , which has historically been overshadowed by her infamous marriage to King Henry VIII.
The New World
Catherine of Aragon arrives in England to wed Prince Arthur, heir to the English throne, in a marriage contract intended to forge an alliance between the two nations.
Fever Dream
Catherine is one step closer to the English throne with her marriage to Arthur but must navigate the challenges of a new relationship and a new court.
Catherine remains determined to become England’s future Queen and makes plans to marry Prince Harry. Lizzie has a troubling premonition following a complicated labor.
As the nation mourns Lizzie's passing and Catherine works to secure her marriage to Harry, Henry shocks the family by announcing his intention to honor his wife's dying wish.
Catherine is faced with a dilemma – marry King Henry Tudor and immediately become Queen of England – or find a way to refuse and hold out for Harry.