S1, E2: All of a sudden, Dr. Martin Gruber is the father of an 11-year-old girl! This news from Dr. Melchinger has deeply shaken Martin. Shortly before her death, Sonja had confided in the old doctor that the father of Lilli was not her husband Hans, but Martin.