Hoffnung
S18, E6: During a mountain climbing trip, eleven-year-old Tamara Gotthart slips and suffers a serious fall. While treating her injuries, Dr. Martin Gruber uncovers a devastating illness. When he informs her mother, Hanni, she surprises him by revealing she already knows the diagnosis. Instead of pursuing more treatment, she wants Tamara to enjoy her remaining time in happiness and freedom, forcing Martin to grapple with the ethics of care and compassion.