S8, E17: Ira Weiss is admitted after a riding accident and treated by Dr. Ben Ahlbeck with support from Mikko Rantala. Ben notices symptoms that do not fit the trauma and suggests more tests. Ira refuses and explains she already carries a diagnosis of lethal familial insomnia. She believes time is short and wants to focus on what matters most. Ben respects her autonomy while offering options that might ease her remaining months.