Second Nature
S16, E9: Under winter’s shadow, Alaskans toil to secure scarce food and opportunity in the final fertile days of summer. Andy Bassich and Denise Becker reckon with the sudden loss of a vital resource. Sue Aikens must change her plans after encountering an unexpected bounty on the tundra. Ricko DeWilde teaches his children the value of hard work, and its just rewards. And Jessie Holmes heads into unexplored country to train his team of sled dogs.