S1, E1: A young woman is found dead in a lake where legend tells of spirits dragging people into its depths. While everything points to suicide, detectives Maris Bächle and her new partner, Konrad Diener from Freudenstadt’s criminal investigation team, begin to have doubts. Their suspicions grow when another young woman crashes her bicycle into the water. As they delve deeper into the investigation, the duo discovers a chilling mystery bound up with local legends and must race against time to uncover the truth before more lives are lost.