S1, E26: Dorothy and friends are looking for a replacement emerald for Ozma’s magic wand when they are captured by ZOG, a sea monster, and taken to his under water kingdom. The sea fairies help them escape, but when MERA the sea fairy is captured during the rescue, Dorothy sacrifices the emerald to save her new friend.