Faust
Faust is a 1960 West German theatrical film directed by Peter Gorski. It is based on Goethe's Faust and adapted from the theater production at the Deutsches Schauspielhaus in Hamburg. It stars Peter Gorski's adoptive father Gustaf Gründgens as Mephistopheles and Will Quadflieg as Faust, and was chosen as West Germany's official submission to the 33rd Academy Awards for Best Foreign Language Film, but did not manage to receive a nomination.