Freedom-Oleron
During a holiday on Oléron Island, Jacques, aged 38 and father to four young boys, gets bored with the usual games. Pooling all his savings, he buys a sailboat which he christens "Liberté-Oléron". He soon hatches a grand plan: sail all the way to Aix Island, some five kilometres away.