Phase to Face
A student of Darius Milhaud and Luciano Berio, musician Steve Reich (born 1936) quickly developed a style all his own inspired by Baroque music, Bartók, Webern and Stravinsky, as well as jazz, traditional music (especially African), and Hebrew cantillation. As a trailblazing exponent of minimalist music, Reich rejected the characteristic complexity of mid-20th-century classical harmony and tona...