Schumann - Kreisleriana, Op. 16
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. In this performance, Schwartz presents Schumann’s Kreisleriana, Op. 16. Schumann claimed that he penned this 1838 composition in just four days. He dedicated it to Frédéric Chopin, his c...