Symphonies in D by Mozart and Voríšek
Conductor Herbert Blomstedt and the Gewandhausorchester take us on a musical journey to the Czech Republic in this 2020 concert from Leipzig’s Gewandhaus. The program opens with Bohemian composer Jan Václav Hugo Voríšek’s Symphony in D major, Op. 23 (1821). Although the composition – Voríšek’s only symphony – was never performed during the composer’s lifetime, it has become one of his most-perf...