Criminalists
Criminologists is a four-episode documentary series that reveals how criminology experts analyze the most complex crimes. Through the work of forensic experts, psychologists and anthropologists, each chapter explores a different dimension of crime: what the criminal leaves behind, how he thinks and what he believes. A journey through the science, mind and faith behind crime.
Criminal Profiling
Laura Quiñones Urquiza, criminal profiling specialist, guides us through the crime scene. Each footprint, object and physical trace reveals the aggressor's way of acting and can define the direction of the entire investigation.
Forensic Psychologist
Forensic psychologist Alejandro Farji analyzes already solved cases, delving into the mind of the criminal. Through the study of their behavior and psychological patterns, we seek to understand whether the aggressors were aware of their actions or not.
Through emblematic cases such as those of Ramoncito and Marito Salto, it shows how forensic anthropology reveals not only how they died, but what those who killed them believed.
Marito Saltó disappears while riding his bicycle and his body is found dismembered, the victim of a macabre ritual that mixes various beliefs and venerates different entities.