The Boss (DE)
What first appears to be the straightforward murder of hustler Nicolas Bluhm quickly becomes more complicated. Trompeter identifies a suspect named Tim, only to find him dead as well. At the scene, Tim’s girlfriend Azhar is found kneeling beside his body. An Iraqi war orphan, she had hoped for a new beginning with Tim. As the investigation unfolds, the story becomes one of shattered hopes, and the lines between innocence and guilt grow increasingly difficult to define.
Diana Schirmer becomes central to a murder investigation after witnessing a violent burglary that claimed her husband Uwe’s life. During a police lineup, she identifies Frank Jensch as the killer, leading to his arrest. Although little evidence ties him to the crime, Diana’s emotional testimony carries great influence. As the case unfolds, her fragile mental state and the weight of her words complicate the search for justice.
A hunter in Forstenrieder Forest discovers a corpse unearthed by wild boars. The body is identified as Simon Sobotka, a skipper and drug dealer who had recently been treated for a brain hemorrhage. Sobotka had been living on a cabin cruiser on Lake Starnberg. Vera Lanz is drawn into the shadows of the lake’s underworld as she pieces together the events that led to his death.