Hellfjord
Having found a dead body, Salmander must begin to investigate as talk quickly turns to murder. But he gets little assistance from the locals, who are unwilling to trust the new face in their midst.
Salmander goes undercover in Solvik jail to follow a lead in the murder case, but when his only ally in prison dies, he's put behind bars for real. Local journalist Johanne finds a significant clue.